Close
Punteggi dei critici
97 Robert Parker
The 1975 La Mission Haut-Brion is a timeless wine. Still a saturated ruby-black in hue, it unfurls in the glass with a rich bouquet of dark fruits, cigar ash, camphor, loamy soil, truffles and smoke. Full-bodied and muscular, it's an immensely concentrated, highly extracted wine with a deep core of fruit underpinned by an imposing chassis of rich, chewy tannin that still asserts itself on the finish. The 1975 La Mission is one of the most powerful wines produced during the Woltner era at this château.
90 Wine Spectator
This has been heralded as one of the greatest La Missions ever, but I have my doubts. Will it ever come around? Deep, dark aromas; full-bodied, with superb concentration of fruit, but extremely tough and tannic, with high alcohol. Lacks a bit of balance. Could become like the '37?--La Mission-Haut-Brion vertical. Best from 1995 through 1997. ?JS
Produttore
Château La Mission Haut Brion
Anch'esso di proprietà della famiglia Dillon, Château La Mission Haut-Brion è sicuramente il secondo miglior produttore della denominazione Pessac-Léognan, dopo il vicino miglior produttore di Graves, Château Haut-Brion. Con una storia che risale all'inizio del XVI secolo, La Mission Haut-Brion ora compete con la cantina consorella in varie annate selezionate. La tenuta è stata infatti elevata a un livello paragonabile al Premier Cru nel 2009. Ora il La Tour Haut-Brion fa parte dei Cru Classé della denominazione Pessac-Leognan ed è un marchio appartenente a proprietari diversi, ma è comunque gestito dalla famiglia Dillon. La proprietà di 29 ettari è vitata principalmente per la produzione dei rossi di prima qualità. La Mission Haut-Brion è il vino più importante, emblema dello stile della Maison: ricco, fermentato in botte, denso e potente. Lo Château produce inoltre La Chapelle de La Mission Haut-Brion, un secondo vino più maturo, ma non meno emozionante.