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Rezensionen & Bewertungen
95 Robert Parker
Lily-of-the-valley perfume and scents of lightly toasted brioche and almond rise from the glass of Moet’s 2004 Brut Dom Perignon, along with hints of the apricot, pear and grapefruit that then inform a luscious and creamy yet strikingly delicate as well as consummately refreshing palate. Sweet-saline savor of scallop – also already intimated in the nose – lends compulsive saliva-inducement to a ravishingly rarified and persistent finish, joined by alkaline, nutty, liquid-floral, and nori seaweed notes for a performance of head-scratching subtlety and intrigue. (In case my description hasn’t already made clear, we have here inter alia a fantastic sushi wine.) This will be worth following for at least the next 6-8 years, in the course of demonstrating that iconic status as a luxury brand, and elevated (albeit secret) production numbers by no means preclude a wine of understated as well as profound beauty.
95 Wine Spectator
There's a sense of tension paired with grace in this deftly balanced version, with a rich and smoky vein of minerality underscoring the flavors of poached apple, honey, financier and sun-dried black cherry, showing hints of roasted almond, coffee liqueur and ground spice. Drink now through 2029. –AN
Hersteller
Dom Pérignon
Dom Pérignon ist der vielleicht ikonischste Champagner überhaupt, dessen Wurzeln bis ins 17. Jahrhundert zurückreichen, als der Mönch Dom Pierre Pérignon feierlich erklärte, “den besten Wein der Welt” machen zu wollen. Heute gilt er als Vater des Champagner. Fast 50 Jahre verbrachte er damit, in der Abtei von Saint Pierre d’Hautvillers den allerersten Champagner in der Geschichte herzustellen. In dieser Zeit legte er die zehn elementaren Vinifikationsregeln für die Champagnerproduktion fest. Drei Jahrhunderte später gilt Dom Pérignon weltweit als die angesehenste Luxusmarke unter den Champagnern. Der erste Jahrgang Dom Pérignon wurde 1921 produziert und war die erste prestigeträchtige Cuvée des Hauses. Eigentümer ist der Wein- und Spirituosenkonzern LVMH, mit Richard Geoffroy als Chef de Cave der Marke seit 1990. Geoffroy trägt die alleinige Verantwortung für die Entscheidung, ob ein Dom-Pérignon-Jahrgang erklärt wird oder nicht. Und jeder Jahrgang Dom Pérignon, für den nur die allerbesten Trauben verwendet werden, ist einzigartig, mit bemerkenswerter Transparenz zwischen den verschiedenen klimatischen Bedingungen. Das Zusammenspiel aus Reife, Temperament, Leichtigkeit und Intensität in jeder Flasche verleiht diesem Wein die Fähigkeit, mit Geschmeidigkeit und Eleganz zu reifen.