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Gruaud Larose 2021 37.50cl

2eme Grand Cru Classé | St. Julien | Bordeaux | Frankreich
CHF 43.25
Rezensionen & Bewertungen
94 Robert Parker
The 2021 Gruaud Larose is very impressive, exhibiting deep aromas of wild berries, cherries and cassis mingled with hints of licorice, violets and cigar wrapper. Medium to full-bodied, deep and concentrated, it's impressively rich and layered, with lively acids and ripe tannins, it concludes with a pure and penetrating finish. Classically balanced and intensely flavored, it's an elegant, beautifully made wine that is well worth seeking out. Three beautiful parcels of recently planted Cabernet Sauvignon, situated on deep gravel ideally adapted to this variety but hitherto planted with Merlot, make a contribution to the blend this year; but that's only one of the factors that explain why Gruaud has produced a 2021 that looks set to rival or surpass even recent and more propitious vintages such as 2018. The blend is fully 84% Cabernet Sauvignon, complemented by 12% Merlot and 4% Cabernet Franc, and it checks in at 12.5% alcohol. Congratulations are in order for technical director Virginie Sallette and the entire team at Gruaud Larose! Tasted twice.<br/>
Hersteller
Château Gruaud Larose
Es war Liebe auf den ersten Blick, als eine Gruppe von Freunden unter der Führung von Baron François de Gunzburg im Jahr 1973 Château Greysac besuchte. Mit Unterstützung durch die IFINT-Gruppe (unter Vorsitz von Giovanni Agnelli) kauften sie schließlich das Anwesen. Greysac hat seitdem bemerkenswerte Fortschritte gemacht und wurde 1982 als Mitglied in die exklusive Union des Grands Crus de Bordeaux aufgenommen. Als Produkt eines erstklassigen Terroirs auf einem der besten Kiesanhöhen im Dorf By ist der Château Greysac elegant, äußerst gut strukturiert, voll im Körper, aromareich und sinnlich. Der Wein wird sorgfältig in traditioneller Weise vergärt, und die Standards für den endgültigen Verschnitt sind so streng, dass der Grand Vin selten mehr als 70% der Gesamtproduktion ausmacht. Château Greysac wird weltweit über ein Netzwerk von Alleinvertretern vermarktet und über den traditionellen Weinhandel verkauft.