Close

Pruno 2015 150cl

DO | Ribera del Duero | Castilla y León | Spagna
CHF 35.65

Altre annate

2015
Punteggi dei critici
90 Robert Parker
The just-bottled 2015 Pruno is a young, fruit-driven and straightforward blend of Tempranillo and Cabernet Sauvignon from young and older vines in their 63-hectare organically-farmed estate, located around the winery by the river Duero. 2015 was a very warm year and the wine is ripe without excess, juicy and tasty, with a minty and chocolate touch perhaps from the one year it spent in oak barrels. No less than 395,000 bottles and 2,015 magnums were produced in 2015, so this should be readily available, and as always represents a good value in Ribera del Duero.
90 Wine Spectator
Rich yet lively, this red delivers ripe flavors of boysenberry and black plum, backed by leafy and orange peel notes and a minerally, smoky finish. Ripe tannins are well-integrated and crisp. Fruity acidity keeps this fresh. Drink now through 2025. 5,000 cases imported.
Produttore
Finca Villacreces
Al centro del Miglio d'Oro della Ribera del Duero, la splendida tenuta Finca Villacreces è circondata da un paesaggio unico di vigneti, pinete e dal fiume Duero. Con una storia piuttosto lunga, oggi la proprietà è nelle mani di Gonzalo e Lalo Antón, proprietari di altre due bodegas, Izadi in Rioja e Vetus in Toro. Dopo investimenti notevoli nel vigneto e nella cantina, Villacreces fu rilanciata nel 2007. Il Pruno è un assemblaggio di Tempranillo e di piccole quantità di Cabernet Sauvignon e viene descritto da Robert Parker come il miglior vino spagnolo sotto i venti dollari. Oltre a questo, si producono altri due vini: Finca Villacreces, il vino di punta, e il più esclusivo Nebro, prodotto da vecchie viti di Tempranillo con basse rese. La proprietà di 64 ettari è vicina alla famosa Vega Sicilia, ciononostante Villacreces crea alcuni dei vini spagnoli più ricercati, ma a prezzi ragionevoli.