Close

La Confession 2003 75cl

St. Emilion | Bordeaux | Francia
Esaurito
Punteggi dei critici
90 Robert Parker
One can not say enough about the work of young Jean-Philippe Janoueix, who also produces the wines at Chambrun (Lalande-de-Pomerol) and La Croix St.-Georges (Pomerol). La Confession is a tiny garagiste operation consisting of 7 acres of vines planted in clay and sand. The vineyard composition is 50% Merlot, 45% Cabernet Franc, and 5% Cabernet Sauvignon. An outstanding offering, the 2003 La Confession boasts a dark ruby/purple color in addition to superb aromas of white chocolate, espresso roast, black cherries, blackberries, and smoke. Highly-extracted, rich, and fleshy, with sweet tannin, it is a long, concentrated, very full-bodied wine that is impressively endowed. Anticipated maturity: 2007-2020+.
88 Wine Spectator
Fresh and balanced, with lovely berry and chocolate character and a hint of minerals. Medium-bodied, with good tannins and a medium finish. Lovely wine. Almost 89-91. New wine for me. Score range: 85-88 ?JS
Produttore
Château La Confession
Creato nel 2001, Château La Confession si trova a Saint-Émilion, ma vicino al confine con Libourne. È una delle proprietà più giovani di Bordeaux. La Confession è di proprietà di Jean-Philippe Janoueix, un visionario dinamico che possiede anche Château Croix Mouton e Château La Croix Saint Georges. Conosciuto per i suoi sistemi più creativi di vinificazione, ha sviluppato botti a forma di sigaro per l'invecchiamento perché ha la sensazione che permettano ai vini di digerire meglio le proprie fecce, conferendo maggiore ricchezza e complessità. Metà del suo vino è invecchiato in queste botti, mentre l’altra metà è invecchiata in barrique bordolesi di formato standard. A partire dalla vendemmia del 2005, ha anche iniziato a scaldare le sue botti prima di riempirle di vino, per un’estrazione più delicata. Dai suoi 7,5 ettari, produce due vini: il suo fiore all’occhiello, La Confession, e un secondo vino chiamato Château Barreau.